خورشید

آخرین نظرات
  • ۲ ارديبهشت ۹۳، ۱۸:۵۶ - دانش اموز
    very bad
کسب درآمد

راهنمای خرید کفش :

شاید این سوال به ذهن شما هم رسیده باشد که چه کفشی برایتان مناسب است ؟ و یا چه نوع کفشی استفاده کنید که هیچ گونه اسیبی به پا های شما وارد نکند . یک سری از کفش ها وجود دارند که با پوشیدن ان ها کف پا و یا قسمت های دیگری از پای افراد دچار اسیب می شود ، و یا به کمر درد دچار می شوند . به خاطر همین قضیه نمی توانند از کفش های دیگر استفاده کنند . و اگر هم استفاده کنند باعث اسیب زدن به پا هایشان می شوند .

کفش


در ایران بسیاری از خانوم ها به پوشیدن و نوع لباس های خود اهمیت زیادی می دهند . اما به این نکته توجه نمی کنند که چه نوع کفشی مناسب ان ها است . و باید چه کفشی ، با چه خصوصیاتی خریداری کنند که به پاها و کمرشان اسیبی وارد نکند . مقاله ی زیر شما را در انتخاب کفش مناسب راهنمایی می کند :

خصوصیات یک کفش مناسب :

موقع خرید کفش باید به این نکته توجه کنید که این کفس مناسب چه مکان و زمانی است و در چه مواردی می توان از ان استفاده ی لازم را کرد . این موضوع به ما کمک می کند که در این موارد دچار مشکل نشویم . یه کفش مناسب و پر کاربرد دارای شرایط و خصوصیات زیر می باشد :

1 – ( جنس خوب )

2 – ( قالب و پنجه ی استاندارد )

3 – ( پاشنه ی مناسب )

بایستی به این نکته توجه کنید که کفش هایی که در بازار هستند دارای رویه و زیره هستند . و هم چنین جنس رویه ی کفش ها از جنس چرم طبیعی و یا پلاستیک و چرم مصنوعی تشکیل شده است . به همین خاطر در هنگام خرید بایستی به زیره و رویه ی کفش ها بیش تر توجه کنید . زیرا بسیاری از تولید کنندگان کفش نوعی اسپری که بوی ان همانند بوی چرم طبیعی است را به چرم های مصنوعی می زنند و مردم را گول می زنند و افراد هم فکر می کنند که این کفش از چرم طبیعی ساخته شده است . به خاطر همین موضوع بسیاری از مردم در خرید کفش مناسب دچار مشکل می شوند .

هم چنین باید بدانید که ، کفش هایی که جنس ان ها از چرم طبیعی می باشد ، دارای سوراخ ها و منافذی هستند که هوا می تواند بین ان جریان داشته باشد و باعث تبادل هوا بین بیرون و کفش می شوند . و هم چنین باعث تنفس پا می شوند . به همین دلیل به شما توصیه می شود که در هنگام خرید کفش توجه کنید رویه ی کفش از چرم طبیعی باشد . نکته ی دیگر این است که چرم مصنوعی باعث می شود که از تبادل هوا جلوگیری شود و پا عرق کند و بوی بدی بگیرد . اما چرم طبیعی این گونه نیست . قیمت کفش هایی که از چرم طبیعی تولید می شوند ممکن است بالا باشد ، اما پا ها در این نوع کفش ها بسیار راحت است و دوام و کیفیت ان هم بالا می باشد .

زیره ی کفش :

زیره ی کفش ها عموما از دو جنس « پی او » و « پی وی سی » تشکیل شده است . باید بدانید که زیره های ( پی او ) بهتر از زیره های (پی وی سی ) می باشد و مزایای ان بیش تر از زیره های (پی وی سی ) می باشد . از جمله ی ان ها : سبکی وزن ، دوام بیش تر ، راحت تر ، مقاوم در برابر سایش ، ظاهری تو پُر ، و انعطاف پذیری فوق العاده در هنگام خم کردن کفش . باید این نکته را یاد اور شویم که کف زیره ها نباید صادف باشد چون باعث لیز خوردن می شود بلکه بایستی اج دار باشد تا از لیز خورد جلوگیری کند . و هم چنین توجه کنید که کفشی را که می خواهید خریداری کنید پنجه ی ان از استاندارد کافی برخوردار باشد .

قالب کفش خانوم ها :

خانوم ها برای خرید کفش باید به قالب بندی کفش ها دقت فراوانی بکنند . قالب کفش خانوم ها باید به صورتی باشد که وقتی پوشیده می شود جایی که پنجه در ان قرار می گیرد به پا ها فشار وارد نکند . هم چنین کفش هایی که نوک تیز هستند باعث می شوند که انگشتان پا بر روی هم قرار بگیرند و به ان ها اسیب وارد شود . و فرم بدی به خود بگیرند .

شاید به این موضوع پی برده باشید که بیش تر خانوم ها مبتلا به انحراف شست می باشند . و این انحراف در خانوم ها 9 برابر بیش تر از اقایان م باشد . علت ان هم پوشیدن کفش هایی است که قالب استانداردی ندارند . پس خانوم ها بایستی در انتخاب کفش ، قالب بندی کفش ها را اولویت اول خود قرار دهند . و بایستی کفش هایی را خریداری کنید که قالب پنجه ی ان پهن می باشد و برایشان مشکلی پیش نیاید . و هم چنین می توانید کفشهایی را خریداری کنید که ، تنه ی ان ها مقاوم است و چارچوب روی کفش ها را هم در بر می گیرد . زیرا در برابر فشار هایی که بر پا وارد می شود از خود مقاومت نشان می دهد و شرایط اناتومیکی پا را حفظ می کند و با پوشیدن ان احساس راحتی می کنید .

کفش های پاشنه بلند :

بسیاری از خانوم ها هنگام خرید کفش ، کفش های پاشنه بلند بیش تر مورد پسند ان ها قرار می گیرد و علاقه ی زیادی به پوشیدن کفش های پاشنه بلند دارند . اما این گونه کفش ها اسیب و فشار جدی به پا ها می تواند وارد کند که برای بدن مضر می باشد .

1 – ( بسیاری از خانوم ها با پوشیدن کفش های پاشنه بلند فشار و ضربه ی زیادی را به پا های خود وارد می کنند و باعث می شوند که در پشت پاشنه ی پا بر امدگی هایی به وجود بیاید که واقعا دردناک می باشد . هم چنین باعث بروز استخوان در پشت پا ، تاول ، ورم ، و درد هایی در قسمت تاندون اشیل پا شوند . زیرا کفش های پاشنه بلند بیش تر از مواد مصنوعی و خشک ساخته می شوند . اگر با پوشیدن کفش های پاشنه بلند دچار درد شدید می توانید از پد پاشنه و یا یخ در مانی استفاده کنید تا درد پا تسکین بیابد . )

2 – ( بعضی از کفش ها هم وجود دارند که پاشنه های ان ها بیش از حد استاندارد بلند می باشد . که فرد با پوشیدن ان ها باعث فشار اوردن زیادی به پنجه ی پا می شود و باعث می شود که استخوان های پا دچار ورم شود و در مواردی هم باعث شکستگی مچ پا می شود . )

3 – ( در بسیاری از موارد هم به علت اینکه پاشنه ی کفش ها بسیار بلند می باشد ، افراد تعادل خود را از دست می دهند و یا باعث لغزش پا می شود . در این صورت ممکن است مچ پا رگ به رگ شود یا دچار پیچ خوردگی شود ، که این رگ به رگ شدن ممکن است باعث پاره شدن تاندون پا و یا رباط شود . و توصیه می شود که اشخاصی که مبتلا به بیماری ارتروز می باشند از کفش هایی که پاشنه ی ان ها بسیار بلند می باشد ، استفاده نکنند . زیرا بیش تر از هر کسی خطر پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن و پاره شدن تاندون پا و شکستگی مچ پا ، افراد مبتلا به ارتروز را تهدید می کند . )

کفش لاغری پرفکت استپس – محصول وارداتی

فروش کفش پرفکت استپس محصول به صورت اورجینال و با قیمت مصوب شرکت (کلیه سایت هایی که قیمت پایین تر می دهند محصول غیر اصل ارایه می دهند). این کفش به گونه ای طراحی شده است که کمترین فشار را به کمر و زانوی شما بیاورد و در عین حال باعث افزایش سوخت ساز بدن گردد در نتیجه با سوختن چربی ها وزن شما کاهش می یابد.

کفش پرفکت استپس

کفش پرفکت استپس

کفش هایی با پاشنه های نازک و بلند :

از انواع کفش های پاشنه بلند که دارای پاشنه ی نازک هم هستند ، می توان کفش های عروسکی را نام برد . بیش تر اشخاص با پوشیدن کفش هایی با پاشنه های بلند و نازک اسیب جدی به پا های خود وارد می کنند . و باعث میشود که تمام فشار و نیروی بدن بر روی یک نقطه متمرکز شود ، یعنی بر روی پا ها . و همین موضوع باعث می شود که خطر پیچ خوردن پا و یا شکستگی و لغزیدن پا بیش تر پا ها را تحریک کند . و هم چنین باعث می شود که فرد تعادل خود را از دست دهد .

کفش هایی که پاشنه های ان ها نازک و بلند می باشد ، به علت این که دارای قوس نیستند باعث فشار امدن به پا ها می شوند و یا باعث تورم کف پا ها و یا درد شدید می شود . هم چنین بیساری از افرادی که مبتلا به درد هایی در قسمت هایی از بدن مانند : پا ، لگن ، زانو و کمر دارند نباید از این گونه کفش ها استفاده کنند . و اگر هم خواستند استفاده کنند باید از کفی مناسب و پد پاشنه استفاده کنند تا از فشار اوردن به پا ها جلوگیری کند و از قوس پا محافظت کند تا به ان ضربه وارد نشود .

یاد اور شویم که اگر میخ واهید از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید توجه کنید که پاشنه ی کفش ها از 5 سانتی متر بلند تر نباشد . و هم چنین از کفش هایی استفاده شود که پاشنه ی ان ها پهن می باشد . زیرا کفش هایی که پاشنه های پهن دارند باعث می شوند که فشار زیادی بر پا ها وارد نشود و وزن و نیروی بدن را بهتر تحمل می کنند . و باعث تعادل و ثبات بهتر در ناحیه ی پا ها می شوند . به این نکته توجه کنید که کفش های پاشنه بلند برای بدن مضر می باشد و به پا ها صدمه می زند و بالعکس کفش هایی هم که پاشنه ی ان زیادی کوتاه باشد ، مثلا کم تر از 2 سانتی متر باشد هم باعث اسیب رساندن به پا ها می شود ، و همان مضرات کفش های پاشنه بلند را دارد .

کفش های طبی :

بعضی از افراد هم وجود دارند که دچار قطعی یکی از قسمت های پا و یا درد شدید در کف پا و و یا پنجه ی پا می باشند ، که باعث می شود پا هایشان دچار نا هنجاری و بد شکلی شود . برای همین نیاز به کفش های خاصی دارند . و نمی توانند از کفش های معمولی و یا پاشنه دار استفاده کنند و باید از کفش های طبی استفاده کنند ، زیرا کفشی بسیار استاندارد می باشد . بسیاری از کفش فروشان کفش های معمولی را که دارای استاندارد های کفش های طبی نیستند را با عنوان کفش های طبی به مشتریان می فروشند . برای جلوگیری و از بین بردن نا هنجاری های بدن و جلوگیری از راه رفتن غلط ، بایستی از کفی ها و فش های طبی استفاده کرد . و هدف از ساخت کفی ها و کفش های طبی این است که : شرایط لازم را برای دویدن ، ایستادن و راه رفتن را برای افراد فراهم می کنند . برخی از افراد که در زیر به ان ها اشاره شده است می توانند از کفی های طبی استفاده کنند :

1 – ( اشخاصی که کف پا هایشان صاف می باشد و دچار نا هنجاری متحرک پا می باشند . )

2 – ( اشخاصی که دچار نا هنجاری ثابت پا می باشند مانند : درد پای همیشگی ، خار پاشنه ی پا ، ورم های کیسه های زلالی زیر پاشنه و . . . می توانند از کفی های طبی استفاده کنند . )

3 – ( خانوم هایی که باردار هستند و وزن ان ها زیاد می باشد و به پا هایشان فشار می اورد ، بایستی از کفی ها و کفش های طبی استفاده کنند . )

کودکانی که گروه سنی ان ها بین 7 تا 12 سال می باشد می توانند از کفی ها و کفش های طبی استفاده کنند ، زیرا در این سن کف پا هایشان در حال شکل گیری می باشد و استفاده از این کفش ها و کفی ها باعث می شود ، شکل گیری پا ها استاندارد باقی بماند و تا اخر عمر تغییر شکل ندهند .

استفاده از صندل و اسیب هایی که به پا ها وارد می کند :

شاید بیش تر شما ها در فصل تابستان ، تمایل داشته باشد که از صندل ها و کفش های لا انگشتی و کفش های باز و دمپایی های انگشتی استفاده کنید . اما باید به این نکته توجه کنید که استفاده ی بیش از اندازه و طولانی مدت این نوع صندل ها و دمپایی ها باعث می شود که قسمت تاندون پا ها متورم شود و فشار ها واسیب های زیادی به کف ها و ساق پا وارد شود .

صندل ها نمی توانند از قوس پا محافظت کنند . زیرا خودشان دارای هیچ گونه قوسی نیستند . و خطر شکستگی و لغزش پا و ضربه دیدن پا ها را ایجاد می کنند . هم چنین باید بدانید که تنه ی صدل ها و دمپایی ها مفقاوم نمی باشد و بند های نازک دارند ، به همین علت به افرادی که دچار درد هایی در قسمت هایی از بدن همانند :باسن ، کمر و زانو هستند از صندل ها استفاده نکنند . زیرا اسیب جدی به بدنشان وارد می کند .

و هم چنین باید به این نکته توجه کنید : چون دمپایی ها و صندل ها ازاد هستند و نمی توانند سطح پا ها را بپوشانند ممکن است گاهی اوقات خطر هایی همانند : خراشیدگی و بریدگی و ضربه دیدن و . . . پا ها را تهدید کند . پس به افرادی که دچار بیماری دیابت و . . .هستند توصیه می شود از کفش های باز و صندل ها استفاده نکنند . تا از بروز خطرات و ان گونه مشکلات جلوگیری کنند .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی