خورشید

آخرین نظرات
  • ۲ ارديبهشت ۹۳، ۱۸:۵۶ - دانش اموز
    very bad
کسب درآمد

انفجار هستی






در۱۳ یا ۱۴ میلیارد سال قبل همه چیز متراکم و فشورده بود. مادر دوران پس ازافجاربزگ به سرمی بریم.  بیشتر سطح زمین آب است وهر ۲۴ ساعت یکبار به دور خود و۳۶۵ روز به دور خورشید می چرخد. خورشید از هیدروژن و هلیم تشکیل شده و دمایی حدود ۶۰۰۰ درجه سانتی گراد دارد. کهکشان راه شیری یکی از ۱۲۵ هزار کهکشانی است که وجود دارند.اگر جهان درحال انبساط است پس قبلاً به اندازه یک اتم بوده است. ۱۳ میلیارد و۷۰۰ میلیون سال پیش اتفاقی رخ داد، نا گهان همه چیز منبسط شد و هستی به وجود آمد.

 نظریه انفجار بزرگ حاصل سال ها مطالعه است. انسان های اولیه نیاز به فهم دنیای خود داشتند تادر آن زنده بمانند. آن ها تلاش می کردند با آسمان ارتباط بر قرار کنند. بر اساس آن و عقاید خود مبنی بر طالع بینی که آسمان را به بخش هایی تقسیم کرده بودند. اولین اندیشه عملی از انگیزه های خرافی به وجود آمده، یکی از برداشت های نا درست انسان باستان این بود که زمین در مرکز بوده و سیارات وستارها به دوره زمین می چرخند. یونانیان باستان ستاره ها و سیارات را با چشم غیر مسلح می دیدند و آن ها را با نام خدایان خود نام گذاری کرده بودند.

بطلیموس یکی از ستاره شناسان یونان باستان رفتار ستاره ها را بررسی می کرد و رفتار های آینده را پیش بینی می کرد. سیستم برطیموس نمی توانست جهان را درست دنبال کند. ۱۰۰۰ سال بعد نظریه هایی به دنبال کردن اجرام آسمانی پرداختند.

نظره ای بعد ها آمد که می گفت خورشید در مرکز جهان است که این نظریه که این نظریه توسط یک کشیش به نام کپلرنیک داده شد. وی زمین را جا به جا نمود و خورشید را در مرکز قرار داد. او می گفت سیارات در مدارهای بیضی به دور خورشید می چرخند و هرچه سیارات به خورشید نزدیک تر باشند سرعت بیشتر و هرچه دورتر باشند با سرعت کمتری به دور خورشید می چرخند. کپلر مشاهده کرد که خورشید بر سرعت سیارات اثر گزار است.

 گالیله توانست با تغیراتی  در دوربین هایی که درکشتی ها استفاده می شد به وجود آورد، دوربین را قوی تر کند و با آن دقیق تر به آسمان نگاه کند. این کار او باعث بهبود بخشید به علم نجوم شد. او با دیدن شکل واقعی سیارات و ستاره ها، زمین را از مرکز کائنات دور و اثبات کرد. کلیسا ها با او به مخالفت پرداختند.

اسحاق نیوتون متولد ۱۳۴۳ میلادی نظریه گرانشی را عرضه نمود. او مشاهده کرد  خورشید مانند یک آهن ربا عمل می کد.نیوتون جاذبه را به صورت رابطه ریاضی نوشت و آن رایک نیرو دانست، کتاب اصول نیوتون حاوی فرمول ها و نظریه جاذبه نیوتون است که درآن به طور مفصل توضیح داده شده است.

آلبرت انیشتین دانشمند آلمانی می گفت جهان ابدی نیست. انیشتین نظریه نسبی بودن خاص خود را در سال ۱۹۰۵ انتشار داد. نظریه نسبیت خاص را به نسبیت عمومی در سال ۱۹۱۵ ارتقا داد. که می گفت فضا  در حضور ماده می تواند واکنش نشان دهد. جاذبه نیروی نسبیت در واقع یک ساختار است. او می گفت نور نمی تواند از اثرات گرانشی بگریزد. او می گفت جهان یا درحال منبسط شدن است یا منقبض شدن.

 

 

 

 دانلود فایل PDF 

نظرات (۱)

جواب چی شد؟
پاسخ:
گذاشتیم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی